Aufsatz(elektronisch)14. Dezember 2015

Soft Systems Methodology and Interdisciplinarity in Management Education

In: Systems research and behavioral science: the official journal of the International Federation for Systems Research, Band 33, Heft 2, S. 278-288

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

One negative point of management education is the lack of integration between the disciplines that restrains a systemic view. Moreover, there is not much research about an interdisciplinary approach to management. This paper applies soft systems methodology to develop a scale of interdisciplinarity in order to evaluate management education. We conclude that interdisciplinarity in management education is a social system that requires complex thinking development for management students. The scale addresses three dimensions: curriculum structure, organization and didactics. Copyright © 2015 John Wiley & Sons, Ltd.

Sprachen

Englisch

Verlag

Wiley

ISSN: 1099-1743

DOI

10.1002/sres.2383

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.