Aufsatz(elektronisch)28. März 2017

Crisis Communication and Social Media. A Systems‐ and Medium‐Theoretical Perspective

In: Systems research and behavioral science: the official journal of the International Federation for Systems Research, Band 34, Heft 2, S. 182-194

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

The academic field of crisis communication is more relevant than ever due to the digital media revolution, setting new standards for how to manage criticism and crises. This paper presents a systems theoretical approach to crisis communication in the age of digital media with a special regard to social media. The paper shows that the recent changes in the media environment require that organizations be more observant, reflected and responsive to the public opinion. Correspondingly, organizations need to engage in strategic impression management with the aim to be, or to be observed to be, more consistent with their communicated values and strategies, thus managing to appear as trustworthy in a hyper‐dynamic social surrounding world. Copyright © 2017 John Wiley & Sons, Ltd.

Sprachen

Englisch

Verlag

Wiley

ISSN: 1099-1743

DOI

10.1002/sres.2451

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.