Aufsatz(elektronisch)September 2022

Don't be afraid to eat the whole whale! Using mixed methods to enhance what we learn in leadership research and assessment

In: New directions for student leadership, Band 2022, Heft 175, S. 105-114

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

AbstractThe purpose of this article is to identify proper uses for mixed methods in leadership research and assessment. This article will highlight research and assessment questions that are best served by mixed methods and will offer practitioner‐friendly guides and examples for integrating quantitative and qualitative data to help eat the whole whale "one bite at a time." Sound decision‐making in the design, execution, and presentation of mixed methods studies and outcomes assessments not only produces better outputs, but greatly increases the likelihood of (a) publication in reputable journals, (b) sound program evaluation decisions, and (c) public consumption of study or assessment results.

Sprachen

Englisch

Verlag

Wiley

ISSN: 2373-3357

DOI

10.1002/yd.20524

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.