Aufsatz(elektronisch)9. August 2019

Who Has School Spirit? Explaining Voter Participation in School Board Elections

In: Canadian journal of political science: CJPS = Revue canadienne de science politique, Band 52, Heft 4, S. 923-936

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

AbstractThis research note examines the correlates of turnout in Canadian school board elections. Using individual-level data from the Canadian Municipal Election Study, we find that gender, education, left-wing ideology, Conservative partisanship and parental status were associated with participation in Calgary's 2017 public school board elections. Some of these patterns relate to the specific details of Calgary's 2017 election; others, we suggest, may be characteristic of school board elections more generally. We relate our findings to the literature on ballot roll-off and low-turnout elections.

Sprachen

Englisch

Verlag

Cambridge University Press (CUP)

ISSN: 1744-9324

DOI

10.1017/s0008423919000088

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.