Aufsatz(elektronisch)28. Juni 2011

2011 APSA Teaching and Learning Conference Track Summaries: Track: Internationalizing the Curriculum II: Study Abroad and Institutional Strategies

In: PS: political science & politics, Band 44, Heft 3, S. 662-663

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Track participants engaged in rich discussions about
"internationalization" in college and university curricula. We began
by considering contending definitions of central concepts and
educational objectives associated with internationalization.
Participants discussed different possible avenues of
internationalization, including the development of new classes, an
infusion of subjects linked to global affairs in existing classes
across the curriculum, cultural programming, and the creation of new
interdisciplinary classes. We also addressed study abroad programs,
language and cross-cultural training, and partnerships and
exchanges.

Sprachen

Englisch

Verlag

Cambridge University Press (CUP)

DOI

10.1017/s1049096511000989

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.