Aufsatz(elektronisch)10. Februar 2020

Experiential Learning Revisited: Lessons from a Student-Led Public Opinion Polling Class

In: PS: political science & politics, Band 53, Heft 3, S. 542-546

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

ABSTRACTFor decades, political and private polling operations have informed about the public's perceptions regarding a range of topics. In particular, universities (e.g., Marist and Quinnipiac) provide noteworthy research to inform and predict the outcomes of US elections. Yet, what role do our classrooms play in advancing the public opinion polling skills of our students? This article uses experiential learning as a descriptive framework to illustrate how a yearlong, immersive, and student-led public opinion polling experience, the Big Sky Poll, advances students' social-science and data-fluency skills. Our findings suggest important insights into the future of public opinion polling from the vantage point of a rural Western state, which can be replicated in other academic institutions.

Sprachen

Englisch

Verlag

Cambridge University Press (CUP)

ISSN: 1537-5935

DOI

10.1017/s104909651900221x

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.