Aufsatz(elektronisch)Januar 2004

Motivation in Real-Life, Dynamic, and Interactive Learning Environments: Stretching Constructs and Methodologies

In: European psychologist, Band 9, Heft 4, S. 193-197

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Recent research on motivation has taken a leading role in the study of learning and instruction. Theory-based studies carried out in real-life, dynamic, and interactive learning environments have attempted to bridge the gap between basic and applied psychological and educational research. Constructs and methodologies have been stretched to include new, innovative features, with motivation commonly conceptualized as a dual psychological and social phenomenon and researched using multiple methodological approaches in combination. This paper discusses the major challenges faced by researchers who are grappling with those issues.

Sprachen

Englisch

Verlag

Hogrefe Publishing Group

ISSN: 1878-531X

DOI

10.1027/1016-9040.9.4.193

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.