Aufsatz(elektronisch)April 2006

LEARNING BY ASSOCIATION: MICRO CREDIT IN CHIAPAS, MEXICO

In: Contemporary economic policy: a journal of Western Economic Association International, Band 24, Heft 2, S. 316-331

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Micro credit programs provide institutional arrangements for low‐income people to transit from nonmarket to market‐oriented settings. This article develops a data set of payment records to determine micro credit participants' behavior on repayment performance. The findings shed new light strongly supporting micro credit as a feasible alternative to successfully provide financial resources to the poor, when controlling for asymmetric information. The empirical evidence indicates that learning by association through peer mentoring is a significant determinant in explaining high repayment rates, whereas peer monitoring is not. (JEL O1, O17, L31, J15)

Sprachen

Englisch

Verlag

Wiley

ISSN: 1465-7287

DOI

10.1093/cep/byj020

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.