Aufsatz(elektronisch)31. Januar 2023

Suspending Suspensions: The Education Production Consequences of School Suspension Policies*

In: The economic journal: the journal of the Royal Economic Society, Band 133, Heft 653, S. 2025-2054

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Abstract
Managing student behaviour is integral to the education production process. We study the trade-offs of school suspension policies by modelling and estimating how changes in school suspension policies causally impact student performance and teacher turnover. Our results indicate that the reduction in suspension rates in the Los Angeles Unified School District decreased math and English test scores, decreased grade point averages and increased absences. Teacher turnover also increased, particularly for inexperienced teachers. We also document an efficiency-equity trade-off: while achievement decreased for most students in the district, the highest-risk students experienced moderate gains in achievement.

Sprachen

Englisch

Verlag

Oxford University Press (OUP)

ISSN: 1468-0297

DOI

10.1093/ej/uead011

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.