Aufsatz(elektronisch)25. September 2020

Forum on Pedagogy: The Introductory Course in International Relations: Regional Variations

In: International studies perspectives: ISP, Band 22, Heft 2, S. 125-159

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

AbstractThis forum explores how societal contexts affect how instructors teach introductory undergraduate courses in international relations (IR), global politics, and international studies. Contributors teach at universities in China, Ecuador, India, Morocco, South Africa, the United Kingdom–Scotland, and the United States. Because instructors vary the structure, content, and pedagogical approaches in their courses (and perhaps most in their introductory courses) to account for their students' backgrounds, conditions, and paradigms, the discipline can learn about contemporary global patterns by putting regionally diverse pedagogical approaches in conversation with each other. A concluding essay explores emergent patterns of a global IR and sets up points for further conversation. The authors hope sharing their pedagogical strategies will inspire instructors to devote the creativity necessary to improve how they teach introductory IR courses in their own societal contexts.

Sprachen

Englisch

Verlag

Oxford University Press (OUP)

ISSN: 1528-3585

DOI

10.1093/isp/ekaa009

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.