Aufsatz(elektronisch)1. Juni 2020

Education for Humanity: higher education for refugees in resource-constrained environments through innovative technology

In: Journal of refugee studies, Band 33, Heft 2, S. 416-436

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

AbstractHalf of refugee children attend primary school and 22 per cent attend secondary school, yet only 3 per cent have access to higher education. When higher education efforts do exist, they often ignore common barriers refugees face in accessing it: cost, connectivity, lack of a power source, and access to devices, among others. Arizona State University's Education for Humanity team piloted a programme to address this lack of access and associated barriers. Using a solar-powered, offline technology that emits a Wi-Fi hotspot, the team implemented a university-level course in Nakivale Settlement, Uganda. This article presents the results and findings from this pilot programme.

Sprachen

Englisch

Verlag

Oxford University Press (OUP)

ISSN: 1471-6925

DOI

10.1093/jrs/feaa040

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.