Aufsatz(elektronisch)1. Dezember 2003

Consumer driven and bi‐directional value chain diffusion models

In: European business review, Band 15, Heft 6, S. 390-400

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

This article provides a non‐mainstream discussion on the value chain concept, which challenges generally believed positions in the area of supply chain management. The author argues that the ultimate consumer is the trigger in the supply chain. The article discusses the concept of value and the value chain, and proposes a modified meaning and interpretation of the value chain model from the point of view of a holistic supply chain context. The author proposes a modified consumer driven value chain diffusion model and an extended bi‐directional value chain diffusion model.

Sprachen

Englisch

Verlag

Emerald

ISSN: 1758-7107

DOI

10.1108/09555340310500578

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.