Aufsatz(elektronisch)1. Januar 1985

CAN THE DEVELOPMENT OF MATHEMATICS BE UNDERSTOOD AS A PROCESS OF UNFOLDING?

In: The international journal of sociology and social policy, Band 5, Heft 1, S. 54-67

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Mathematics is a hybrid subject with the idea of number tending to unfold while some major geometrical innovations cannot be understood in these terms. The deployment of evolutionary, critical and non‐evolutionary structuralist conceptions in the analysis of mathematical development draws the conclusion that, in order to fully understand this development, it is necessary to consider mathematics' relations with other (artistic and scientific) concerns, the tendencies implicit in its subsystems, and the connections between its various fields, as well as the ability of mathematicians to appraise critically any given formulation and thereby transcend it.

Sprachen

Englisch

Verlag

Emerald

ISSN: 1758-6720

DOI

10.1108/eb012978

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.