Aufsatz(elektronisch)1. März 2009

Using Internet Applications to Enhance Formative Assessment and Soft Scaffolding in the Social Studies Classroom

In: Social studies research and practice, Band 4, Heft 1, S. 146-155

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Face-to-face discussion is a significant part of many courses and often suffers from a lack of preparation on the student's part. While there are many ways to provide accountability for reading, these approaches can result in extra grading and are not necessarily leveraged by the instructor in guiding and structuring the in-class discussion. In this paper, I discuss the initial implementation of an open source platform that provides the opportunity to utilize reading quizzes in a formative manner through color-coded displays.

Sprachen

Englisch

Verlag

Emerald

ISSN: 1933-5415

DOI

10.1108/ssrp-01-2009-b0013

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.