Aufsatz(elektronisch)5. September 2013

Revisiting the Concept of Schools of Thought in Economics: The Example of theAustrian School

In: The American journal of economics and sociology, Band 72, Heft 4, S. 983-1008

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

AbstractThe aim of this article is to explore defining characteristics of schools of thought in economics, withAustrian economics chosen to illustrate some of the themes raised. This article argues that a school of thought can be interpreted as an entity that comprises both a system of thought and its member practitioners. Furthermore, a school of thought presupposes the existence of two elements:coherenceanddistinctiveness. Despite the existence ofMisesian andHayekian strands and thus of plurality within theAustrian school, the article argues for the existence of a broader notion ofcoherencewithin theAustrian school at the level of epistemology, methodology, and agenda/objectives.

Sprachen

Englisch

Verlag

Wiley

ISSN: 1536-7150

DOI

10.1111/ajes.12029

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.