Aufsatz(elektronisch)November 2021

Travar el saber: Travesti‐Centred Knowledge‐Making and Education

In: Bulletin of Latin American research: the journal of the Society for Latin American Studies (SLAS), Band 40, Heft 5, S. 665-678

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

This article focuses on what we call, following Argentinean thinker and activist Lohana Berkins, travar el saber. Travar el saber is travesti theorising; rooted in Berkins's conceptualisation of travesti as a political identity, it works to understand, question, and transform the tenets and practices that uphold and reproduce exclusionary dynamics. Our analysis draws on efforts taking place at the Bachillerato Popular Travesti y Trans Mocha Celis, the first high school created to meet the needs of travesti and trans students in Buenos Aires. The school seeks to create a travesti‐centred transformative educational framework and praxis.

Sprachen

Englisch

Verlag

Wiley

ISSN: 1470-9856

DOI

10.1111/blar.13239

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.