Aufsatz(elektronisch)Februar 2018

Do social work education, job description, and cultural competence foster child‐welfare caseworkers' therapeutic alliances?

In: Child & family social work, Band 23, Heft 3, S. 435-442

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

AbstractWe explored whether the strength of caseworkers' engagement with families in the child‐welfare system was associated with the caseworkers' academic degrees, job responsibilities and environments, and/or ethnicity. We extracted data from a national data set describing 1,714 caseworkers. Results confirmed significant association between caseworkers' confidence in their engagement with families and (a) master's‐ and bachelor's‐level social work education, (b) adequate supervision at work, (c) cultural‐diversity training, (d) job focus (screening/investigation, out‐of‐home placement, or reunification), and (e) homogeneous race/ethnicity of caseworker and client.

Sprachen

Englisch

Verlag

Wiley

ISSN: 1365-2206

DOI

10.1111/cfs.12434

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.