Aufsatz(elektronisch)29. April 2004

High School Graduation in Australia: Do Schools Matter?

In: Scottish journal of political economy: the journal of the Scottish Economic Society, Band 51, Heft 2, S. 194-208

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

AbstractThis study examines the determinants of high school graduation in Australia. It uses two main approaches to estimation. The first of these is a conventional probit model based on a range of family background and demographic variables. This approach is then extended through consideration of a random parameters probit model. The results show that schools matter to the chances of completing high school in Australia. However, the school effects seem to have more to do with the selection of more able students with superior socioeconomic backgrounds than with the independent creation of favourable school or classroom climates.

Sprachen

Englisch

Verlag

Wiley

ISSN: 1467-9485

DOI

10.1111/j.0036-9292.2004.00302.x

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.