Aufsatz(elektronisch)17. September 2004

Putting empirical knowledge to work: Linking research and programming on marital quality

In: Family relations, Band 53, Heft 5, S. 537-546

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

When selecting a marriage education curriculum, educators can turn to programs that have been evaluated for effectiveness; however, few curricula have undergone such study. An alternative approach, consistent with best practices, is to ensure a research base for program content. A translation process model is offered as an initial attempt to explicate the often advocated yet seldom described research–practice linkage. This process is used to examine recent research on marital quality and provide examples of research‐based content in existing marriage education programs.

Sprachen

Englisch

Verlag

Wiley

ISSN: 1741-3729

DOI

10.1111/j.0197-6664.2004.00063.x

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.