Aufsatz(elektronisch)April 1976

STATISTICAL VERSUS SALES FORCE–EXECUTIVE OPINION SHORT RANGE FORECASTS: A TIME SERIES ANALYSIS CASE STUDY

In: Decision sciences, Band 7, Heft 2, S. 310-318

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

ABSTRACTThis paper presents a comparison of statistical techniques versus a sales force‐executive opinion approach to forecasting single item demand over a five year period for a single company. Three statistical techniques are used: Winter's three parameter exponential smoothing model, Brown's harmonic model, and Box‐Jenkins methodology. These techniques are compared against the company's forecasts and actual sales for a five year period. The results indicate an interesting area for further research.

Sprachen

Englisch

Verlag

Wiley

ISSN: 1540-5915

DOI

10.1111/j.1540-5915.1976.tb00678.x

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.