Aufsatz(elektronisch)Januar 2000

REINVENTING THE PYRAMID: A Process for Teaching and Learning in Mediation Courses

In: Family court review: publ. in assoc. with: Association of Family and Conciliation Courts, Band 38, Heft 1, S. 87-105

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

This article describes an orthodox teaching and learning process known as the pyramid. It sets out how this basic process can be used in mediation (and other) training courses. The variations, advantages, and disadvantages of this learning procedure are described. Analogies are drawn between the pyramid method and mediation. Finally, mediators are challenged to add this process and its variations to their repertoires both as trainers and as mediators.

Sprachen

Englisch

Verlag

Wiley

ISSN: 1744-1617

DOI

10.1111/j.174-1617.2000.tb00561.x

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.