Aufsatz(elektronisch)23. März 2015

Associations of Physical Activity and Sedentary Behavior With Adolescent Academic Achievement

In: Journal of research on adolescence, Band 26, Heft 3, S. 432-442

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

The Northern Finland Birth Cohort 1986 (N = 8,061) was used to investigated the joint associations of physical activity and sedentary behavior with academic achievement. Logistic regression analysis was used to evaluate how classes formed by latent class analysis (LCA) according to overall physical activity, sports club membership, viewing TV, using a computer, reading books and magazines, other sedentary activities, and sleep were associated with grade‐point average. When adjusted for gender, self‐rated health, and mother's education, physically active adolescents and generally active adolescents were about twice as likely to have high grade‐point average compared with sedentary TV viewers.

Sprachen

Englisch

Verlag

Wiley

ISSN: 1532-7795

DOI

10.1111/jora.12203

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.