Aufsatz(elektronisch)25. Juli 2013

Post‐secondary School Type and Academic Achievement

In: The Manchester School, Band 82, Heft 2, S. 183-201

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

The Further Education (FE) sector has been the Cinderella of English education, attracting less research, despite the large number of students who attend FE colleges. We ask whether the post‐16 institution attended by the pupil, i.e. FE college or school‐based provision, influences pupils' final achievement and whether the gain in pupil achievement at A level is greater in FE colleges as compared with school‐based provision. Allowing for the fact that FE colleges admit more disadvantaged pupils, those who attend an FE college do marginally less well at A level. Sixth form colleges have significantly higher value‐added, particularly for higher achieving pupils.

Sprachen

Englisch

Verlag

Wiley

ISSN: 1467-9957

DOI

10.1111/manc.12006

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.