Aufsatz(elektronisch)10. Januar 2014

Asymmetric Complements in a Vertically Differentiated Market: Competition or Integration?

In: The Manchester School, Band 83, Heft 1, S. 72-100

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

We study the effects of integration of asymmetric complements when they are vertically differentiated. While confirming the standard effects of integration, namely the internalization of the double marginalization externality and the reduction of competition, we point out a new positive quality effect, due to an increase in the average quality of the goods on sale. We also characterize the conditions under which integration turns out to be optimal for both firms' and consumers. We thus provide valuable directions for competition agencies when considering the joint ownership in vertically differentiated markets.

Sprachen

Englisch

Verlag

Wiley

ISSN: 1467-9957

DOI

10.1111/manc.12054

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.