Aufsatz(elektronisch)25. September 2016

Transformational Leadership and Organizational Processes: Influencing Public Performance

In: Public administration review: PAR, Band 77, Heft 4, S. 554-565

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Abstract
Leaders are essential actors in public performance improvement and organizational change. However, a key question has not been adequately addressed in prior literature on the topic: how do leadership processes make a difference? Using data on New York City public schools, this article explores the organizational mechanisms by which a specific form of principal's leadership—transformational leadership—influences objective organizational outcomes as measured by standardized test scores. The empirical results indicate that a principal's transformational leadership style affects student test scores through the mediating effects of purposeful performance information use and stakeholder engagement.

Sprachen

Englisch

Verlag

Wiley

ISSN: 1540-6210

DOI

10.1111/puar.12654

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.