Aufsatz(elektronisch)2. Juni 2021

Learning from Local Government Research Partnerships in a Fragmented Political Setting

In: Public administration review: PAR, Band 81, Heft 5, S. 978-982

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

AbstractResearch partnerships between scholars and local governments offer promise to advance scholarly understanding of local public administration and to improve the lives of people living and working in local communities. Yet political fragmentation complicates the prospect of broader learning from these partnerships and creates the risk that research partnerships will amplify disparities in local government performance. If scholars and practitioners are attentive to these risks, they can design research to facilitate learning across local government settings. Lessons from policy diffusion, program evaluation, and team science inform a set of recommendations for the conduct of local government research partnerships and the distribution of results.

Sprachen

Englisch

Verlag

Wiley

ISSN: 1540-6210

DOI

10.1111/puar.13395

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.