Aufsatz(elektronisch)März 2005

Education in Rural Tibet: Development, Problems and Adaptations

In: China: CIJ ; an international journal, Band 3, Heft 1, S. 1-23

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Education is a strategic component for accelerating Tibet's development. Yet attendance rates still lag behind the rest of China. Data gathered in villages of two counties is used to examine how home, school and community factors affect school participation. It is argued that despite the abolition of school fees and the provision of boarding schools in China for graduates of primary schools in Tibet, the dropout rates in rural Tibet remain high largely due to the need for household labour, the low quality of education provided and the inability of schools to provide villagers with competitive jobs after graduation.

Sprachen

Englisch

Verlag

National University of Singapore Press

ISSN: 0219-8614

DOI

10.1353/chn.2005.0004

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.