Aufsatz(elektronisch)11. Mai 2021

What Can We Learn from Written Constitutions?

In: Annual review of political science, Band 24, Heft 1, S. 321-343

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

This article responds to a set of well-known challenges to empirical research on formal institutions in comparative politics. We focus on the case of written constitutions and discuss the scholarly utility of studying such documents in the face of four analytic and theoretical challenges. Each of these challenges, in turn, implies a set of empirical questions, for which we invoke original data to sketch a broad-brushed set of answers. The data analysis and accompanying discussion suggest a set of guidelines for how written constitutions should be deployed in comparative research designs on topics that involve political institutions.

Sprachen

Englisch

Verlag

Annual Reviews

ISSN: 1545-1577

DOI

10.1146/annurev-polisci-100720-102911

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.