Aufsatz(elektronisch)21. Oktober 2010

The Commodification of Language

In: Annual review of anthropology, Band 39, Heft 1, S. 101-114

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Although language can always be analyzed as a commodity, its salience as a resource with exchange value has increased with the growing importance of language in the globalized new economy under the political economic conditions of late capitalism. This review summarizes how and in which ways those conditions have a commodifying effect on language and focuses on contemporary tensions between ideologies and practices of language in the shift from modernity to late modernity. It describes some of these tensions in key sites: tourism, marketing, language teaching, translation, communications (especially call centers), and performance art.

Sprachen

Englisch

Verlag

Annual Reviews

ISSN: 1545-4290

DOI

10.1146/annurev.anthro.012809.104951

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.