Aufsatz(elektronisch)9. Oktober 1998

The Study of Social Interaction in Educational Settings: Accomplishments and Unresolved Issues1

In: Human development, Band 41, Heft 4, S. 245-269

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

The study of face-to-face interaction in educational settings is placed in historical context. The major themes of interactional analysis – that social and cognitive structures are constructed in social interaction, human behavior is context-specific, cultural discontinuity helps explain educational inequality, and learning is a sociocultural process – are reviewed, and the contributions of these findings to theory, methodology and pedagogy are assessed. The paper concludes with a discussion of two unresolved issues: the integration of social structure and interaction in interactional analysis and the reconciliation of conflictual and consensual dimensions of learning.

Sprachen

Englisch

Verlag

S. Karger AG

ISSN: 1423-0054

DOI

10.1159/000022586

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.