Aufsatz(elektronisch)7. Februar 2007

Conceptual Change and Education

In: Human development, Band 50, Heft 1, S. 47-54

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

In order to understand the advanced, scientific concepts of the various disciplines, students cannot rely on the simple memorization of facts. They must learn how to restructure their naive, intuitive theories based on everyday experience and lay culture. In other words, they must undergo profound conceptual change. This type of conceptual change cannot be achieved without systematic instruction that takes into consideration both individual, constructivist and sociocultural factors. Teachers must find ways to enhance individual students' motivation by creating a social classroom environment that supports the creation of intentional learners who can engage in the deep and enduring comprehension activities required for the revision of conceptual knowledge.

Sprachen

Englisch

Verlag

S. Karger AG

ISSN: 1423-0054

DOI

10.1159/000097684

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.