Aufsatz(elektronisch)4. Januar 2010

Differences in College Major Choice by Citizenship Status

In: The annals of the American Academy of Political and Social Science, Band 627, Heft 1, S. 125-141

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Studies about college majors largely ignore non-citizen or immigrant populations. Using the administrative data from two public universities in Texas, the author examine students' major choices by citizen status. In the context of legislation providing in-state tuition access for undocumented students (H.B. 1403, effective 2001), the author tests the effects of the policy on students' choices of major. Foreign-born populations have a higher propensity to select majors in Science, Engineering and Math (SEM) and a lower propensity to enroll in social sciences than citizens. Domestic students exhibit variable propensities to opt for SEMs, depending on their race. There is evidence of behavioral changes pre— to post—H.B. 1403, with foreign-born populations shifting away from high-return majors.

Sprachen

Englisch

Verlag

SAGE Publications

ISSN: 1552-3349

DOI

10.1177/0002716209348748

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.