Aufsatz(elektronisch)23. Januar 2017

EMI in Germany: Qualitative Differentiation in a Tracked Education System

In: American behavioral scientist: ABS, Band 61, Heft 1, S. 74-93

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

This article discusses effectively maintained inequality considering two different examples from the Germany education system: secondary school attainment and enrolment in highly ranked universities among freshmen. In our analyses of secondary school attainment, we investigate whether considering differentiation in upper secondary education leads to other conclusions than restricting the analyses to the conventional distinction between the traditional degree levels. In our analyses of university choice, we investigate whether the introduction of university ranking lists has created a new qualitative dimension of inequality in the German higher education system.

Sprachen

Englisch

Verlag

SAGE Publications

ISSN: 1552-3381

DOI

10.1177/0002764216682811

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.