Aufsatz(elektronisch)23. Januar 2017

Seven Principles for Assessing Effectively Maintained Inequality

In: American behavioral scientist: ABS, Band 61, Heft 1, S. 132-160

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Effectively maintained inequality (EMI) was proposed as a general theory of inequality, but the theory flows from a decades-long tradition of studying social background effects on educational attainment. After an orienting discussion of several historic challenges of the study of social background effects on educational inequality, proposed and adopted solutions to those challenges, and subsequent critiques of those solutions, we offer and justify seven principles that, if followed, produce a solid assessment of EMI. After conveying the seventh principle, two illustrative ways in which EMI addresses historic challenges with studying inequality are conveyed.

Sprachen

Englisch

Verlag

SAGE Publications

ISSN: 1552-3381

DOI

10.1177/0002764216682990

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.