Aufsatz(elektronisch)30. April 2014

PSAT Component Scores as a Predictor of Success on AP Exam Performance for Diverse Students

In: Education and urban society, Band 48, Heft 4, S. 384-402

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

While studies have shown the positive effect of the Advanced Placement (AP) program on college readiness, there are still barriers preventing minority and low socioeconomic status (SES) students who possess high academic potential from participating in the opportunity that AP courses offer. One tool that could help identify students for participation in AP courses is their Preliminary Scholastic Aptitude Test (PSAT) results. Results from multiple regression analyses suggest that portions of the PSAT are significant predictors of AP test performance above and beyond student ethnicity and/or SES.

Sprachen

Englisch

Verlag

SAGE Publications

ISSN: 1552-3535

DOI

10.1177/0013124514533796

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.