Aufsatz(elektronisch)März 1993

Social Accounts in Conflict Situations: Using Explanations to Manage Conflict

In: Human relations: towards the integration of the social sciences, Band 46, Heft 3, S. 349-370

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Considerable attention has been given to different behavioral strategies of conflict management (e.g., avoidance, compromise, collaboration). However, conflict theory and research has overlooked a simple, but effective strategy for managing conflict: the use of social accounts or explanations. In this paper, we review the literature on the use of social accounts in conflict situations and find it supports the argument that social accounts can be an effective conflict- management strategy. Based on this analysis, we propose several promising directions for future theory development and research concerning the role of social accounts in conflict situations. In addition, we identify tradeoffs and dilemmas created when social accounts are used to manage conflict.

Sprachen

Englisch

Verlag

SAGE Publications

ISSN: 1573-9716, 1741-282X

DOI

10.1177/001872679304600303

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.