Aufsatz(elektronisch)13. Juni 2012

Strategies for critical reflection in international contexts for social work students

In: International social work, Band 57, Heft 2, S. 109-120

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

International contexts provide social work students with the opportunity to develop knowledge of international social work, global citizenship and cultural competency. While these contexts are powerful sites of learning, there is a need to ensure that this occurs within a critical framework. The paradigm of critical reflection is used to facilitate this and has been popular in international programs. In this article, we develop this further by describing critically-reflective techniques and providing examples used in a pilot exchange program between a social work school in the UK and in India. The potential implications of these strategies for social work education are discussed.

Sprachen

Englisch

Verlag

SAGE Publications

ISSN: 1461-7234

DOI

10.1177/0020872812443693

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.