Aufsatz(elektronisch)5. Oktober 2023

Eroding Inclusions and Expanding Exclusions: Education During Pandemics

In: Sociological bulletin: journal of the Indian Sociological Society, Band 72, Heft 4, S. 420-433

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

The global COVID-related pandemic ushered in high death rates globally, initiated lockdowns of international boundaries and internal borders in countries and regions, and abruptly mandated home-based work for a large swath of professions. This paper focuses on disruptions and dislocations associated with the pandemic to discuss the structures of inequality revealed during this period. I emphasise that the meanings of education, its organisational structures, the tools and sites associated with this work were already changing; the pandemic provided the window to significantly enhance the pace and depth of the shifts.

Sprachen

Englisch

Verlag

SAGE Publications

ISSN: 2457-0257

DOI

10.1177/00380229231196716

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.