Aufsatz(elektronisch)1. Januar 2008

Learning to Teach Online

In: Teaching sociology: TS, Band 36, Heft 1, S. 34-41

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

The demand for online courses is growing. This paper offers suggestions on how to teach online courses that promote student engagement and learning. We discuss the benefits and challenges of teaching online. We share research-based strategies for designing an online course and draw upon our experience of developing fully online sociology courses. Practical suggestions include preparing students, promoting learning through the discussion board, managing communication, incorporating multimedia, and evaluating the course. Recommendations for modifying teaching strategies for the online environment are also included. Student comments from anonymous surveys convey the student perspective about taking online courses. Developing an online class is possible with early planning and an awareness of how to engage students.

Sprachen

Englisch

Verlag

SAGE Publications

ISSN: 1939-862X

DOI

10.1177/0092055x0803600105

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.