Aufsatz(elektronisch)September 1981

Instructional Objectives for Orientation and Mobility

In: Journal of visual impairment & blindness: JVIB, Band 75, Heft 7, S. 300-303

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

This article describes a method of teaching orientation to the visually impaired student who has a knowledge of the basic concepts related to body awareness but has not learned to travel independently. (A review of the literature shows that past research has focused on teaching concept development to young children and use of maps to experienced travelers.) Orientation skills are presented in the form of instructional objectives. The theoretical bases for the objectives are discussed, as is their use with five students ranging in age from 11 to 15.

Sprachen

Englisch

Verlag

SAGE Publications

ISSN: 1559-1476

DOI

10.1177/0145482x8107500709

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.