Aufsatz(elektronisch)Oktober 1996

Controversy and Change in the American Economics Curriculum

In: The American economist: journal of the International Honor Society in Economics, Omicron Delta Epsilon, Band 40, Heft 2, S. 44-51

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

The undergraduate economics curriculum in American universities continues to evolve, but within a framework of course titles and degree requirements remarkably similar to those of twenty-five years ago. This essay compares the current curriculum with that of a quarter century past, identifying areas of stability and change. It also examines the recent decline in economics majors, exploring its relationship to (and possible implications for) the present economics curriculum. Finally, miscellaneous other issues facing the American undergraduate economics curriculum are discussed.

Sprachen

Englisch

Verlag

SAGE Publications

ISSN: 2328-1235

DOI

10.1177/056943459604000206

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.