Aufsatz(elektronisch)Februar 2005

Student Online Self-Assessment: Structuring Individual-Level Learning in a new Venture Creation Course

In: Journal of management education: the official publication of the Organizational Behavior Teaching Society, Band 29, Heft 1, S. 111-134

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

The use of self-assessment instruments to determine students'entrepreneurial characteristics represents a well-accepted practice in entrepreneurship courses, and many professors are only now beginning to embrace Web-based instruments. We describe how we use a comprehensive array of online self-assessments in an undergraduate New Venture Creation course required of Xavier University entrepreneurship majors. We illustrate how we designed in-class and out-of-class assignments around these self-assessments using Bandura's social learning theory. Our approach can be adapted to other types of management courses by modifying the set of self-assessments and the design of assignments to the particular course objectives.

Sprachen

Englisch

Verlag

SAGE Publications

ISSN: 1552-6658

DOI

10.1177/1052562903257485

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.