Aufsatz(elektronisch)1. Oktober 2004

Problem-Based Learning in Organizational Behavior Class: Solving Students' Real Problems

In: Journal of management education: the official publication of the Organizational Behavior Teaching Society, Band 28, Heft 5, S. 578-590

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

This article describes a problem-based learning (PBL) project that incorporates active learning into an organizational behavior (OB) course. It describes a six-step process for designing a course around problems that students identify in their work, school, or personal lives. In addition to researching an OB concept to address their problem, students develop a solution plan, carry out objective measurement of results, and engage in structured reflection on project completion. The article suggests some ways to adapt PBL for classes of different sizes or duration and offers some advice to faculty regarding how to structure the project for best results.

Sprachen

Englisch

Verlag

SAGE Publications

ISSN: 1552-6658

DOI

10.1177/1052562903257937

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.