Aufsatz(elektronisch)19. Juli 2019

Teams in Management Education

In: Journal of management education: the official publication of the Organizational Behavior Teaching Society, Band 43, Heft 5, S. 573-582

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

The most recent recipient of the JME Lasting Impact Award, "Lessons from the Best and Worst Student Team Experiences: How a Teacher can make the Difference," by Bacon, Stewart, and Silver (1999) is an elegantly presented examination of how the set of decisions made by instructors regarding team assignments affect student experience. An analysis of subsequent Journal of Management Education articles finds three identifiable streams of research associated with their seminal work: the approach to peer evaluation, the impact of team formation policy, and the importance of team assignment structure to effective learning outcomes. Fruitful areas of future research for more impactful and productive team assignments are offered.

Sprachen

Englisch

Verlag

SAGE Publications

ISSN: 1552-6658

DOI

10.1177/1052562919864377

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.