Aufsatz(elektronisch)Februar 1998

Debriefing Experiential Learning Exercises: A Theoretical and Practical Guide for Success

In: Journal of management education: the official publication of the Organizational Behavior Teaching Society, Band 22, Heft 1, S. 9-25

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

To obtain optimum pay-off from an experiential exercise, close attention must be given to debriefing. The management educator must provide structure and ambiguity so that learners can personalize the learning-experiencing meaningfulness in its application-so that learning is truly relevant to the individual. An approach is presented to prompt participants to use new skills in the workplace based on a conceptual model for systematic and analytical debriefing, which is as rigorously planned as the experiential learning exercise itself.

Sprachen

Englisch

Verlag

SAGE Publications

ISSN: 1552-6658

DOI

10.1177/105256299802200102

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.