Aufsatz(elektronisch)Dezember 2005

Education, Need for Cognition, and Campaign Interest as Moderators of News Effects on Political Knowledge: An Analysis of the Knowledge Gap

In: Journalism & mass communication quarterly: JMCQ, Band 82, Heft 4, S. 910-929

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

This study attempts to replicate recent findings suggesting a reversal of the standard knowledge gap, i.e., that the relationship between television news use and knowledge is greater among those with less than with more education. We also extend this approach to examine need for cognition and campaign interest as additional moderators beyond the standard education-based analysis. Our results reveal mixed support for the general hypothesis that the pattern of interaction between these moderators and news media use varies depending on whether the medium of interest is television news or print newspapers.

Sprachen

Englisch

Verlag

SAGE Publications

ISSN: 2161-430X

DOI

10.1177/107769900508200410

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.