Aufsatz(elektronisch)1. März 2010

Dimensions of News Media Brand Personality

In: Journalism & mass communication quarterly: JMCQ, Band 87, Heft 1, S. 117-134

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

This study explores the structure of news media brand personality across multiple media outlets including television network news, newspapers, and news magazines. Through a series of exploratory and confirmatory factor analysis procedures with an initial set of 229 personality traits that were reduced to the final set of forty-eight items, we found five brand personality dimensions that can be applicable to news media: Trustworthiness, Dynamism, Sincerity, Sophistication, and Toughness. Practical implications for media brand management are discussed.

Sprachen

Englisch

Verlag

SAGE Publications

ISSN: 2161-430X

DOI

10.1177/107769901008700107

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.