Aufsatz(elektronisch)22. Dezember 2016

Teaching Journalism for Better Community: A Deweyan Approach

In: Journalism & mass communication quarterly: JMCQ, Band 94, Heft 1, S. 303-317

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

This research used interviews with producers and sources in news about racial disparities to understand obstacles in covering issues involving race. These data along with a Deweyan framework informed the creation of a service-learning class called "Journalism for Racial Justice: Amplifying Voices in Local Communities" aimed at better aligning the journalism profession with more inclusive democracy. Students explored how their privileges affected reporting, redefined roles of "source" as relational in collaborative work, and worked to build trust with wary citizens to knit communities together in conversation. It promotes a relational journalism, positioning reporters as within community as opposed to apart.

Sprachen

Englisch

Verlag

SAGE Publications

ISSN: 2161-430X

DOI

10.1177/1077699016681986

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.