Aufsatz(elektronisch)März 2003

Qualitative Analysis: A Teaching Tool for Social Work Research

In: Qualitative social work: research and practice, Band 2, Heft 1, S. 103-112

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

Practitioner and beginning researchers in social work often struggle with the process of qualitative data analysis. This article discusses the use of a teaching tool for qualitative analysis that is relatively simple to apply within the classroom setting. Based on the grounded theory method of qualitative analysis (Glaser and Strauss, 1967; Strauss and Corbin, 1990), the purpose of the tool is threefold: (1) to facilitate a beginning understanding of the processes of qualitative analysis for students; (2) to provide an experiential opportunity for students to practice using qualitative data - thereby encouraging 'learning-by-doing' strategy; and (3) to simplify the process of analysis as a precursor to the student's more in-depth study and understanding.

Sprachen

Englisch

Verlag

SAGE Publications

ISSN: 1741-3117

DOI

10.1177/1473325003002001282

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.