Aufsatz(elektronisch)13. November 2010

Black Kids' (B.K.) Stories: Ta(l)king (About) Race Outside of the Classroom

In: Cultural studies - critical methodologies, Band 11, Heft 1, S. 59-70

Verfügbarkeit an Ihrem Standort wird überprüft

Abstract

One approach to talking about race and racism in the classroom is to promote dialogic communication through open-ended dialogue and autoethnographic storytelling. In an effort to understand and consider how the lived experiences of race and racism are communicated and reflected on outside of the classroom, the author initiated a focus group with Black students from a race class to reflect about their experiences in the classroom. By following a pedagogical strategy of engaging students once classes are over, this article seeks to initiate and continue conversations about race and racism inside and outside of college classrooms.

Sprachen

Englisch

Verlag

SAGE Publications

ISSN: 1552-356X

DOI

10.1177/1532708610386922

Problem melden

Wenn Sie Probleme mit dem Zugriff auf einen gefundenen Titel haben, können Sie sich über dieses Formular gern an uns wenden. Schreiben Sie uns hierüber auch gern, wenn Ihnen Fehler in der Titelanzeige aufgefallen sind.